Salı, Kasım 28, 2006

Rakı Sofrası

Bu yıla kadar şükran günlerinde hep hindi pişirdik veya yedik. Hindi çok pişti, az pişti, kuru oldu, pişmesi uzun sürdü derken bütün gün uğraşıp sonunda da stresten bunalmış, yorgun düşerdik. Bu yıl bir değişiklik yapmak istedik ve şöyle güzel bir rakı sofrası kuralım dedik. Hafif mezeler, mis gibi bir balık, yeşillik, arada damaklarimizi şımartmak için biraz kızartma... Kısacası başından kimsenin kolayca kalkmak istemeyeceği, uzun uzun oturulup sohbet edilecek bir sofra kurmak, o sofranın başında oturmak çok çekici geldi. Uzun lafın kısası, bundan sonra bir daha hindi zor pişiririz, öyle görünüyor :) İşte meze ağırlıklı menümüz:

Mezeler:

Babaganuş
Beyaz peynir

Cevizli yoğurtlu meze
Ezme salata

Haydari
Humus
Karışık kızartma
Kırmızı lahana mezesi
Limonlu roka
Mantar salatası
Muhammara
Midye Dolma
Misket köfte
Yeşil zeytin
Yoğurtlu havuç rendesi
Zahterli sıcak pide
Zeytinyağlı bezelyeli enginar göbeği

Ara sıcak:

Peynirli pastırmalı sigara böreği

Ana yemek:

Fırında patatesli orfoz

Tatlı:

Cevizli kabak tatlısı

Arka Fonda:

Müzeyyen Senar

Yanınızda:

Sevdikleriniz

Assolist:

Tekirdağ Yaş Üzüm Rakısı

Mezelerin çoğunluğunu evde kolayca yapılabilecek malzemelerden seçtik. Bolca sarmısağı ve süzme yoğurdu hazır edin yeter. Tarifler çok yakında...

8 Comments:

Blogger ycurl said...

Ah tam karnim acken buraya bakmamaliydim. Mezeler, balik ve raki... Bu sofra uzerine susuyorum ben :)

5:06 ÖS  
Blogger fethiye said...

ayip be!

biz hindi, cranberry sauce zart zurt, siz boyle seyler. ama agzinizin tadini biliyorsunuz, ben simdi tek basima 3 yetiskin insana nasil anlatabilirdim ki raki & balik hindiden daha iyidir diye?!

ozendim.

1:06 ÖÖ  
Blogger Mavi said...

Bayıldım:)Daha gecenlerde (cmtsi aksamı) aynı seyi yapmamıs olsaydık kucuk kız cocukları gibi parmak kaldırıp "bende istiyommm, bende" derdim:)

6:32 ÖÖ  
Blogger evcilkedi said...

Benim de içim gitti, o ne güzel sofra öyle. Şöyle mezeli bir sofraya oturmayalı epey oldu. Tarifleri bekliyorum. Ellerinize sağlık

1:02 ÖS  
Blogger YesilErik said...

Ycurlcum, yakindir sen de TR'de yaparsin artik meze, balik, raki :)

Fetcim, valla ne diyeyim, sen baska bir gune/geceye sakla bu muhabbeti, alistira alistira anlat :)

Mavi, hosgeldin :) Size de afiyet olmustur umarim.

Tulin, sen de hosgeldin :) Ve de tesekkurler. Sira sira yayinlayacagiz tarifleri, bakalim :) Cok da fazla bir sey yok aslinda ya, birbirinin turevi olan seyler...

5:44 ÖS  
Blogger Pınarın Kulubesi said...

yani bu sofra gibisini hiçbir lüks restoranda arasanız bulamazsınız
beyler çok şanslı.. menü çok çok güzel hazırlanmış
mezelerinden ana yemeğine ve tatlısına kadar..
bencede bu sofradan sonra kimse hindiyi kabul etmez:)
sevgiler

4:18 ÖÖ  
Blogger YesilErik said...

Pinar cok tesekkurler. Hosgeldin bu arada.. Biz de bundan sonra hindiyi kabul edemeyecegiz, oyle gorunuyor :) Ama baskasi yaparsa yeriz tabii :)

5:52 ÖS  
Blogger Unknown said...

Yaa cok güzel gözüküyor, harika bir sofra olmus, kuranin eline saglik!
Ben bu bloga bayildim! Yurtdisinda yeni yasamaya baslayan bir vatandas olarak (Almanya'ya yeni tasindik Türkiye'den), Türk yemekleri (dogru düzgün Türk yemeklerini yani, burada fast food'a cevrilmis olan acayip baharatli dönerleri degil) nasil özlüyorum anlamatam. Midye dolma tarifinizi okuyarak kesfettim blogunuzu, simdi de bu... ah ah... Amerika'da olsak vallahi kapinizi calip, Tanri misafiri geldi diyerek size konuk olmak isterdik. :)
Afiyet, bal seker olsun. :)
Almanya- Aachen'dan selamlar!

Pinar A.

12:37 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Powered by Blogger