Perşembe, Kasım 09, 2006

Pastirmali Kuru Fasulye

Kuru fasulye kis mevsiminin vazgecilmez yemeklerinden. Yaninda soyle guzel bir pilav ve tursu da varsa tam bir ziyafet. Ama bu ziyafeti onceden biraz planlamak gerekiyor maalesef, konserve fasulye kullanilmayacaksa. Konserve kullanmayinca arada gercekten cok fark oluyor. Bizim fasulyelerimiz Turkiye’den. Eminonu’nde bir koftecimiz var, oranin piyazi pek nefis olur. Koftesi de iyidir tabii. Bir gun annem kasada oturan koftecinin sahibine piyazin fasulyesini cok begendigini ve nereden aldigini soruyor. Yerini ogrenip oradan bu fasulyeleri aliyor. Biz de o fasulyelerden yaptik. Iste tarifi:

Malzemeler (6 kisilik):

  • 2 kap kuru fasulye
  • Bolca su
  • 1 buyuk sogan (kup kup dogranmis)
  • 1 tepeleme yemek kasigi aci biber salcasi
  • 2 adet yesil biber (biz poblano kullandik, ince dogranmis)
  • 1 havuc (para para dogranmis)
  • 100 g pastirma (ince dilimletilmis, dilimler ortadan ikiye kesilmis)
  • 3-4 yemek kasigi sivi yag
  • tuz


Yapilisi:

Kuru fasulyeler derince ve buyukce bir tencereye konulur. Uzerlerine bolca sicak ama kaynar olmayan su eklenir. Tencerenin agzi kapatilir ve fasulyeler sismeye birakilir. Ben Pazar gunu gunduz koydum fasulyeleri. Gece tencereyi buzdolabinda beklettim. Ertesi sabah dolaptan cikardim, gunduz gene disarida bekledi. Aksamleyin de suyunu suzdum ve pisirmeye giristim. Duduklu tencere varsa ve fasulye iyiyse bir saatte pisebilir. Duduklu tencere yoksa LeCreuset tipi dokum bir tencere kullanmanizi tavsiye ederim, isiyi iyi tutabilecek.

Sivi yagda soganlar kavrulur, tuz, biber, havuc ve salca eklenir. Biraz daha kavurduktan sonra fasulyeler ve pastirma eklenir. Pastirmanin cemeni ozellikle katilir, cunku lezzeti oradan gelecek. O yuzden ayrica sarmisak koymadim yemege. Ama etli yaparken koyuyorum. Fasulyelerin hizasini gececek kadar su koyulur, tuzu ayarlanir ve fasulyeler yumusayana kadar pisirilir.

Afiyet Olsun…

7 Comments:

Blogger kuzine said...

Merhaba;
Fasulyeleri görünce dayanamadım, afiyet şeker olsun, yanında turşu, bir de pilav şahane. Ellerinize sağlık, bende bir defasında güveçte pastırmalı kuru fasulye denemiştim, şahane olmuştu.
Sevgiler

12:24 ÖS  
Blogger Tijen said...

ben de kurutulmus domatesli ve yarim halka halinde dogradigim soganlarla yapmayi seviyorum kuru fasulyeyi. bir de tane kimyon. e insan etyemez olunca.. bir de öyle dene derim (tabii pastirma sevenleri böylesi kesmeyebilir ama)
nasilsin erik'cigim?
tijen

3:33 ÖS  
Blogger Hanife said...

Cok lezzetli olmusa benziyor kurufasulye. Yaninda bol tursuyla enfes..
Pastirmali hic denemedim simdiye kadar. Bu kis yapmali:)

5:21 ÖS  
Blogger ycurl said...

Off off :) Ben guvecte yaptim en son pastirmali kuru fasulye ve cok guzel oldu. Hatta su demir tavalar var ya onunla da denedim. Onunla da iyi sonuc aldim. Yalniz bu kurufasulye Turkiye'den getiriliyorsa bir huneri var demek ki :) Nerede satiliyor ki bu ben de gelirken getireyim

1:46 ÖÖ  
Blogger YesilErik said...

Kuzine Merhaba,

Cok tesekkur ederim, afiyet oldu guzelcene :) Yaninda pilav ve tursu olmadan hakkaten biraz eksik geliyor insana.

Tijencim, sagolasin, yuvarlanma durumlari iste :) Senin bu verdigin tarif denenirse etli fasulyeye de ayri boyut katacaktir eminim. Pastirmalinin yeri ayri elbettle :)

Hanifecim, tesekkurler. Bundan sonra her kis ben de en az bir kere pastirmali yapacagim fasulyeyi.

Ycurlcum, sen bir ara yapmistim evet, hatirladim simdi. Guvecte eminim cok leziz oluyordur, ama iste bu acele durumlari, n'aparsin :) Fasulyeleri de sorayim anneme nerden almis, hatirlayamadim simdi.

11:56 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Yesil Erikcigim
yeni tarif koymussun ama kurufasulye de kaldim ben hala:))Pastirmali hic denememistim. Cok lezzetli gorunuyor. Kuru fasulye olayina sarimsak ve kimyon da ayri bir lezzet veriyor.Belki biliyorsundur..Ellerine saglik.
sevgiler

11:13 ÖÖ  
Blogger Evren Yasa said...

Duduklu tencerede ben islatilmis fasulyeyi en fazla 12 dakikada pisiriyorum, bir yanlislik olmasin 1 saatte!

6:45 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Powered by Blogger