Çarşamba, Kasım 01, 2006

Findikli Hurmali Salata

Findik projesine son anda bir katki daha yapabilmeyi umuyorum, umarim cok gec kalmadim. Sanirim bu findik projesi benim icin bir sekilde hep devam edecek. Findik radarlarimiz devreye girdi, alisveris yaparken mutlaka aklimin bir kosesinde oluyor findik ve findikli urunler artik. Bu sekilde aldigim findik yagini da salatada kullandim ilk kez. Kavrulmus findik lezzeti butun yesillikleri sariverdi, oyle hos bir lezzet verdi ki...

Malzemeler (2 kisilik):

  • 1 ufak demet marul (ince dogranacak)
  • 1/4 ufak beyaz lahana (ince dogranacak)
  • 50 g yumusak keci peyniri (ufalanmis)
  • 10 adet hurma (her biri uce kesilmis)
  • bir avuc findik (buyuk parcalanmis)
  • iki tutam corekotu
  • 1 yemek kasigi tuz

Salata Sosu icin:

3 yemek kasigi beyaz balzamik sirke (pirinc sirkesi veya champagne vinegar da olabilir, pirinc sirkesi koyulacaksa seker daha az koyulur)
5 yemek kasigi findik yagi
1 cay kasigi toz seker

Yapilisi:

Lahanalar ustlerine serpilmis tuzla biraz ovulur, ama cok oldurulmez. Daha sonra suyun altinda yikanir ve suyu mumkun oldugu kadar suzulur. Mumkunse salata santrifuju varsa onunla kurutulur. Benzer sekilde kurutulmus marulla karistirilir. Bunlarin ustune hurma, keci peyniri, findigin yarisi ve sos eklenir. Guzelce karistirilir. Servis tabaklarina aldiktan sonra uzerlerine birer tutam corekotu ve findigin geri kalani serpilir.

Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımizla ilgili hiçbir maddi talebimiz olmayacaktır.

Afiyet Olsun...

8 Comments:

Anonymous Adsız said...

değişik bir salata olmuş.elelrine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

12:42 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba yesilerik,
Gercekten degisik bir salata olmus, ellerine saglik. Bende evdeki findiklarin kabuklarini kirmanin bi yolunu bulabilirsem tarifini deneyecegim.
Sen bu findik yagini butun yemeklerde de kullaniyormusun? Tadini merak ettim dogrusu. Acaba findik tadi hissediliyormu kullanildigi yemeklerde?Zeytin yagda zeytin hissedilmiyor mesela. Bu da oylemidir acep? bide ceviz yagi varmis belki biliyorsundur.
sevgiler senay

8:25 ÖÖ  
Blogger Oya Kayacan said...

Yeşil Erik, ne iyi ettin 8-))

2:18 ÖS  
Blogger YesilErik said...

Seda, cok tesekkur ederim.

Senaycim, findik yagini yemeklerde kullanmiyorum hayir. Zaten pek ucuz degil burada, o yuzden lezzetini en cok alabilecegim sekilde yani salatada kullanmayi tercih ettim. Salatada kavrulmus findik tadi hissediliyor, ayni salatadaki zeytinyaginin yemeklere oranla daha cok hissedilmesi gibi. Yemegine bagli olarak farkli zeytinyaglari kullanmakta fayda var zira yemegin pismesiyle lezzetler birbirine girince oda sicakligindaki zeytinyaginin o kendine has aromasi yitirilebiliyor. O yuzden yuksek kalite sizma yaglari yemege hic koymuyorum, sadece salatalara.. Ceviz yagini da gordum findik yagi alirken ama almadim. Istersen nerede satildiklarini sana yazayim.

Oyacim, sagol. Umarim yetisir bu tarif basima.

5:53 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Yesil Erik evet findik yagini nerden aldigini yazarsan sevinirim. Normal marketlere baktim yoktu..
Bide senin nefis gorunen kabak corbandan deneyecegim cocuklara. Ortalik kabaktan gecilmezken yapayim diyorum. Sana zahmet olmazsa fenugreek tam olarak nedir yazabilirmisin? Bi cesit baharat saniyorum. Ayrica rezene ve adacayinin ingilizce isimlerini yazabilirsen cok memnun olurum. malzemelere kolay ulasma acisindan onemli biliyorsun..Simdiden cokkkk tesekkurler

10:02 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Evet Yesil Erik findik yagini nerden aldigini yazarsan sevinirim. Normal marketlerde yok cunki..
Senin aslinda kabak corbani denemek istiyorum cocuklara, hazir kabak bollugu varken ortalikta.. Yanliz bu fenugreek nedir tam olarak? Aciklayabilirmisin rica etsem?
Onun disinda toz rezeneyi bulabilirmiyim buralarda dersin? Simdiden cookk tesekkurler

5:26 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Yesil Erik iki ayri yorum yazmisim. Nasil oldu inan bilmiyorum. Yani bilgisayarin basindan en az 3 defa kalkmak zorunda (ufakliklardan dolayi)kalinca boyle oluyor demekki. Ilkini gondermeden silindi zannetmistim ama silinmemis gitmis.tekrar silmeye calistim birini ama silinmiyor.
Neyse kusura bakma olurmu?

5:37 ÖS  
Blogger YesilErik said...

Senaycim sorun degil, silebiliyorum yorumlari istersem.

Simdi, fenugreek'in turkcesini ben de bilemiyorum maalesef. Bilen varsa, soylerse ben de memnun olurum :)

Adacayi:sage, rezene:fennel olmakta. Toz rezeneyi ve daha bir cok baska baharati da Penzeys'de bulabilirsin. Ben butun baharatlarimi oradan aliyorum.

12:01 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Powered by Blogger