Salı, Ekim 10, 2006

Suzme Mercimek Corbasi

Mercimek corbasi, kucuklugumden beri en cok sevdigim corbadir. Aklimda yer eden en eski corba, annemin suzgecten gecirdigi ipeksi mercimek corbasi... Once suzgec delindi, sonra mikser icat olundu (mertlik bozuldu) ve bir daha suzme mercimek corbasi yiyemedim. Taa ki kendi corbalarimi kendim yapana kadar. Daha sonra malzemelerini gordugum baska tariflere gore degistirmeye basladim. Ortadogu yemeklerinden baharatlar, bati mutfagindan sogan-havuc-kereviz uclusu... Sonucta ortaya cikan tarifi yaklasik 2 yildir zevkle yiyoruz.


Malzemeler:
  • 1 orta boy sogan (ince dogranmis)
  • 1 orta boy havuc (ince rendelenmis)
  • 1 kereviz sapi (kucuk dogranmis)
  • 1 buyuk domates (rendelenmis)
  • 1/2 yemek kasigi domates salcasi
  • 1 orta boy patates (rendelenmis)
  • 1 su bardagi kirmizi mercimek
  • 1.5 corba kasigi pirinc
  • 1.5 yemek kasigi sivi yag
  • 1 dolu tatli kasigi tuz
  • 1 silme cay kasigi kimyon
  • 1 silme cay kasigi yenibahar
  • 1.5 litre su (ya da et suyu)
Yapilisi:

Sogan, havuc ve kereviz sivi yagda tuzla iyice yumusayincaya kadar kavrulur. Domates ve salca eklenip yaklasik 5 dakika orta ateste pisirilir. Patates, mercimek ve pirinc eklenip yaklasik 1 dakika karistirilir. Su ve baharatlar eklenip kisik ateste yaklasik 45dk-1 saat arasi pisirilir. Dibini tutmamasi icin her 5 dakikada bir tenceredekiler karistirilir. Mercimekler iyice yumusayinca corba atesten alinir. Ince tel bir suzgecten gecirilir. Limon ya da sirkeyle servis yapilir.

Suzgecin icinde kalan posa, yumurta ve kiymayla karistirilarak kofte olarak kizartilabilir. Bizde genelde daha yumurta kirilmadan posa bitiveriyor. :)

Afiyet olsun.

7 Comments:

Blogger Oya Kayacan said...

Neden neden neden bana herkes kış geldiğini hatırlatıyor? Ama bekleyeceğim daha, 10 derece daha düşsün, kombimi tıklayayım, çorap giymeye başlayayım... Kırmızı ve sarı mercimekler hep kış kış kokuyor bana da, yeşili yaz. Neden neden neden?

9:29 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

yarın iftara bundan yapmalı :)

4:22 ÖS  
Blogger Tijen said...

benim de buraya geldigimde ilk yaptigim söyle dumani tüten bir mercimek çorbasi oldu. bugün de minestrone var. kekik de koyunca misler gibi koktu! afiyet olsun..
tijen

5:36 ÖS  
Blogger ycurl said...

Hava birazcik soguk olsa corba corba diye dolasacagim ama hava cok sicak o yuzden corba icesim yok :)

4:43 ÖÖ  
Blogger suveyda said...

bazan düşünmüyor değilim hani."herkes bu kadar bu mercimek çorbasını severken ben neden sevemiyorum."
halbuki o kadar emekte gösterdim yemek için.zorla koydular yedim, deneyeyim dedim yedim ama olmuyor ya devamı gelmiyor.
ya ne olur bana mercimek yedirmeyin.
bu lezzetten mahsur kaldım ya yanarımda ona yanarım

4:56 ÖÖ  
Blogger Zeynep M. TÖRE said...

Bizde soguklar basladi artik :))
2 gundur kaloriferler yaniyor.
Tam corba zamani, zaten ramazan sebebi ile hergun ne corbasi olsa diye dusunceler icerisindeyim.
Mercimekde en sevilen corba bizim evde, ellerinize saglik, afiyet olsun hepimize.

7:49 ÖÖ  
Blogger YesilErik said...

Yorumlariniz icin tesekkurler. Burayi epey ihmal ettik bu aralar :) Havalar burada da artik iyice sogudu. Daha da cok corba yapmak zamani :)

10:34 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Powered by Blogger