Cuma, Eylül 15, 2006

Salatalik tursusu

Malum, kis kapiya dayandi... Yok abarttim :) Ama kisa hazirlaniyoruz ciddi ciddi... Ve bu yil ilk kez ciddi ciddi tursu kurduk biz de. Ilk deneme icin hic de fena olmadi. Tarif soyle:

Malzemeler ve Yapilisi:

5 kg salatalik icin,
2 lt suya:

7 avuc kaya tuzu
2 fincan sirke
2 avuc limon tuzu
2 tatli kasigi seker

Kavanoz basina ise:

3 dis sarmisak
2 yemek kasigi kisnis tohumu
2-3 adet defne yapragi

ve cesitli otlar... Bazisini maydonoz/dereotu ile yaptik, bazisini ihlamurlu. Agzi s1k1ca kapatilip serin yerde en az bir hafta bekletilecek. Puf noktasi: hic hava almayacak. Bunun icin laboratuvarimdan ozel olarak getirdigim strec filmlerden bile kullandik.

Biz buyuklu kucuklu 6 kavanoz kurduk, ikisini mideye indirdik bile. Bir haftada oluyor, ama ikinci haftanin sonunda da lezzeti gayet iyiydi.

Afiyet Olsun...

6 Comments:

Blogger Zeynep M. TÖRE said...

Uyduruk kavanozundakileri inan cok merak ettim. Tursuda ihlamur hic aklima gelmedi :)) Tursularin laboratuardaki deney kavanozlari gibi cok hos uzerindeki etikete ne guzel yazmissiniz, iceriginde neler var. Harikasiniz. Ama gercekten ihlamurluyu merak ettim simdi:))
Ellerinize saglik, afiyetle yiyin.

3:43 ÖÖ  
Blogger ycurl said...

Kimya uzman kisisi tursu kurunca boyle olur demek ki :)) Saka bir yana afiyet olsun. Hayatta beceremeyecegim seylerden birisi tursu kurmak sanirim :)

9:57 ÖÖ  
Blogger Tijen said...

evet evet kisnis çok yakisiyor tursuya erikcigim iyi etmissin..
ellerine saglik.
tijen
(bir dahakine halka halka dogranmis soganlar ve tane karabiber de koy,bulgar göçmeni bir arkadasimin anneannesi usulü olsun)

8:28 ÖÖ  
Blogger YesilErik said...

Merhaba, geciken cevap icin ozur diliyorum, isler biraz yogunlasti bu aralar...

Zeynepcim, sagol. Kuvvetli bir ihlamur tadi aliniyordu, klasik tursu tadindan biraz farkli oldu. Denersen begenirsin umarim.

Ycurlcum, inan aynen senin gibi dusunuyordum ama bu isin tam bir olcusu yok, o yuzden stres yapmaya da gerek yokmus. Bence iyi tursu kurarsin sen :)

Tijencim, Cumartesi bir posta daha kurduk tursu, bu sefer lahana ve fasulye. Yorumunu sonradan gordum maalesef.Ama harika geliyor kulaga. Bir dahaki sefere oyle de denemek isterim.

11:47 ÖÖ  
Blogger Asli said...

Ben de gecen hafta kurdum salatalik tursusu, ama Alacatidaki sokak tursucularina ozenip malzemeleri biraz degistirdim.
Limon, kaya tuzu, hardal tohumu, nohut (iclerinin bosalmamasi icin) ve bir iki dilim de limon koydum.

Nefis oldu, tavsiye ederim. Afiyet olsun hepimize,

Asli

4:19 ÖS  
Blogger YesilErik said...

Asli, senin de eline saglik. Bir dahaki sefere biz de nohut koyacagiz, nedense ilk seferde akil edemedik. Sevgiler.

11:27 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Powered by Blogger