Perşembe, Aralık 07, 2006

Zeytinyağlı Bezelyeli Enginar Göbeği

Rakı soframızdan tariflere devam. Diğer mezelerden enginara pek sıra gelemedi o akşam ama daha sonra zevkle yedik. Hem bekledikçe tadı da yerine geliyor :)

Malzemeler:

  • 1 kg enginar göbeği
  • 1 büyük soğan (küp küp doğranacak)
  • 250 gr bezelye
  • ½ limonun suyu
  • 1 diş sarmısak (ince kıyılmış)
  • 4-5 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 1 avuç doğranmış dereotu
  • Tuz
  • Karabiber

Yapılışı:

Soğan ve sarmısak hafifçe kızdırılmış zeytinyağında tuz da eklenerek biraz çevrilir. Buna enginarlar, bezelye ve dereotu eklenir. Ben hem enginarları hem bezelyeyi dondurulmuş kullandığım için ayrıca sadece yarım bardak su ekledim. Yarım limonun da suyu sebzelerin üstünde gezdirildikten sonra kısık ateşte enginarlar yumuşayana kadar, yaklaşık 45 dk pişirilir. Süre biraz uzun gelebilir ama göbeğin sert dış yaprakları bu sürede ancak yumuşuyor.

Erik Bahçesi’ni ABD’den takip edenler için dipnot: Enginar göbeğini TraderJoe’sdan aldım. Daha önce Kroger’dan Privat Selection marka olandan da almıştım. İkisi de iyi sonuç verdi. Dondurulmuşun lezzeti ne kadar iyiyse o kadar iyi tabii.

Afiyet Olsun...

4 Comments:

Blogger Zeynep M. TÖRE said...

Enginar ne guzel bir sebzedir degilmi? Agizda biraktigi o lezzeti baska hicbir sebzede bulamiyorum ben nedense. Bu sene baharda Turkiye'me dondugumde tam zamani idi, nerede ise kahvaltida bile enginar yedim Izmir'e gittigimde :))
Ben Texas'da iken ( hahah ben amerikadayken muhabbeti gibi oldu)
Sam's Clubtan koca kavanozunu $ 6 a aliyordum, yunanlilarin yaptigi sadece gobek enginarlardi. 3 lb kadardi yanlis hatirlamiyorsam.
Eger yakinlarinda var ise almani tavsiye ederim.
Afiyet olsun sizlere.

9:01 ÖÖ  
Blogger YesilErik said...

Aynen ben de cok severim enginari Zeynepcim, enginar gibisi yok. Iyi yapmissin bol bol yemekle, afiyet olsun :) Bahsettigin kavanoz enginardan gormedim ben bizim Sams'de, ama belki de dikkat etmedim. Bir bakayim var mi.

5:49 ÖS  
Blogger bgm said...

Yesilerik sana mail attım! Aldın mı? Bu arada enginarı ben de cok severim.. :)

12:52 ÖS  
Blogger YesilErik said...

Aldim, ben de sana cevap yazdim Bgmcum.

6:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Powered by Blogger