Perşembe, Ağustos 31, 2006

Kadınbudu köfte


Genelde kizartma pek yapmamaya calisiyoruz. Ama birader gecen gun ziyaretimize geldiginde ozledim deyince yaptik biz de. Hem senede bir birsey yapmaz di mi… Yapmaz yapmaz :) Tarif annemin ve gayet genel:

Malzemeler:

½ kg az yagli kiyma (zaten kizaracak)
1 sogan (kup seklinde dogranmis)
3 yumurta (2’si cirpilmis)
½ demet maydonoz (ince kiyilmis)
½ su bardagi haslanmis pirinc
Taze cekilmis karabiber
Tuz
3-4 corba kasigi un
Bol miktarda sivi yag (fistik yagi varsa en iyisi)

Yapilisi:

Kiymanin yarisi cok az sivi yagda soganlarla birlikte kavrulur ve sogumaya birakilir. Bu harcin icine kiymanin geri kalani (cig olarak), 1 yumurta, pirinc ve maydonoz eklenir. Tuzu ve biberi ayarlanir. Yogrulduktan sonra top veya elips sekline sokularak once una sonra yumurtaya banarak kizgin yagda kizartilir. Top seklinde olunca kizartma isleminin daha sorunsuz yurudugunu farkettim ben bu sefer. Cikarttiktan sonra kagit havlu veya gazete kagidi ustunde bekletilerek fazla yagindan arindirildigi sanilir ama bu bir aldatmacadir aslinda :) Sicak veya soguk servis edilir.

Afiyet olsun…

7 Comments:

Blogger pinomino said...

canım çekti bak şimdi:) siz yılda 1 kez kızartma yiyorsanız iyi vallahi:)
ben bebelere yedirtmiyorum ama kendim götürüyorum lüp lüp:)

1:27 ÖS  
Blogger YesilErik said...

Pinocum, nerdee? Yilda bir kez kadinbudu kofte yemeye calisiyoruz ama birden fazla kez kizartma yaptigimiz kesin :) Afiyet olsun, sen ye :)

4:56 ÖS  
Blogger Zeynep M. TÖRE said...

Ellerinize saglik Yesilerik,
bu haftaki yemekbiz yemek listesine koyuyorum tarifinizi haberin olsun :))

8:12 ÖÖ  
Blogger ycurl said...

Simdi yatili okullarda eger bir gun pilav varsa ertesi gun buyuk olasilikla kadinbudu kofte olur :)
Yemeyeli ne kadar uzun zaman oldu. Ellerinize saglik.

12:21 ÖÖ  
Blogger YesilErik said...

Zeynepcim tesekkurler. Ben de uye olmak icin email yolladim listenize bugun.

Ycurlcum, sagol. Cok mantikli ve leziz bir yolmus bu anlattigin artan pilvi degerlendirmek icin.

3:15 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba bloğunuzu mail gurubumuzdan gördüm bugün erik hastası olan birinin hemen dikkatini çekti blog isminiz tarifinizi en kısa zamanda deniycem ellerinize sağlık

8:23 ÖÖ  
Blogger YesilErik said...

Dilek tesekkurler. Insallah erikli bir tarif de koyariz belki ileride :)

4:19 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Powered by Blogger