Pazartesi, Eylül 11, 2006

Yogurtlu Armut Tatlisi

Annem yemek kitaplarina merakli oldugumu bildigi icin eline gecen ne kadar kitaplastirilmis tarif veya yemek kitabi varsa bana vermeye basladi. Bunlardan birisi de Dunya Mutfaklari adi altinda bir nevi klasor.

Haftasonu da misafirlerimiz vardi. Kara kara ne tatli yapsam diye dusunuyordum. Tatli yapimiyla pek aram yok ve kendimiz icin evde pek yapmiyorum. Ama misafir gelince durum baska, tam anlamiyla eteklerim tutusuyor :)

Iste bu Dunya Mutfaklari klasorunun sayfalarini karistirirken bu yogurtlu armutlu tatliyi gordum. Yapimi gayet kolay gorundugu icin ve tesadufe bak ki, evde de bir gun once pazardan aldigimiz minik armutlar olunca hadi bir deneyeyim dedim su tarifi.

Malzemeler:

(Armutlari pisirmek ve dipsos icin)

Yaklasik 1 kg armut (dilediginiz cesit, eger bildigimiz buyuk armutlardansa 4 tane yeterli olacaktir. Kabuklari soyulacak ve cekirdekli kismi kabak oyacagi yardimiyla cikarilacak, saplari kesilmeyecek)
3 su bardagi kirmizi sarap (dilediginiz cesit, ben gayet ucuz bir sarap kullandim)
1,5 su bardagi toz seker (ben esmer seker koydum)

(Yogurt sosu icin)

300 gr tam yagli yogurt (yarim yagli da olur)
3 yemek kasigi cinar ozu (maple syrup, tarifin orijinalinde bal var, evde bal olmadigi icin ben cinar ozu koydum. Bence cok daha aromali ve guzel yapti.)
1 yemek kasigi toz tarcin

Yapilisi:

Orta boy bir tencereye sarap ve seker koyularak alti orta-cok hararete getirilir. Seker eridikten sonra icine armutlar koyulur ve yumusayana kadar kaynatilir. Bu pisme suresi armuttan armuta degiskenlik gosterebilir. Ama 30 dk icinde bir kontrol etmekte fayda var. Pisen armutlar bir tabaga alinarak sogumaya birakilir. Benim acelem vardi, attim valla buzluga direk…

Armutlar cikarildiktan sonra da sarapli sekerli karisim hacmi dortte birine inene kadar kaynatilmaya devam edilir, yaklasik 30 dk. Bu kisim orijinal tarifte yoktu, benim eklemem. Bu islem sonunda bir nevi uzum pekmezi elde ettim. Hem de sarabin kompleks kimyasallarinin lezzetine lezzet kattigi bir pekmez.

Beri tarafta gerekli malzemelerin hepsi karistirilarak yogurt sosu hazirlanir.

Servis yaparken de tabagi soyle hazirladim: Iki yemek kasigi pekmezi tabagin zeminine yaydiktan sonra uzerine bir armut oturttum. Onun da uzerine iki uc yemek kasigi yogurt sosundan doktum. Cok sik bir gorunumu de oldu.

Afiyet Olsun…

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Powered by Blogger