Perşembe, Haziran 14, 2007

Kısır Çeşitleri

Buğdaya alternatif olan çeşitli tahıllardan almıştım geçenlerde merakımdan. Geçenlerde dediğim de yaklaşık iki ay önce olsa gerek. Evet, ihmal ettik burayı :) Daha neyi bekliyorum dedim yayınlamak için.

Fotoğraftaki kısırları soldan sağa sırasıyla millet, quinoa ve amaranth isimli tahıllarla yaptım. Bu tahılların türkçe isimlerini bilemiyorum. Tijen daha önce quinoa'dan bahsetmişti ve kinoa demişti bu tahıla.

İçlerinden bildiğimiz bulgura şeklen en çok benzeyeni millet, ama tadı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
Quinoa ise kendine özgü, sade ama lezzetli bir tahıl. Ben en çok amaranth'ı sevdim. Pişirmesi en zahmetli olan buydu. Minik tanecikler fırının ve tezgahın üstünü istila ediverdiler bir anda ama
ağızda birer baloncuk gibi patlamaları çok mutlu etti beni. Hani flying fish roe sushi'si yiyormuş gibi oluyor insan.

Tahılları 1'e 3 ölçü ile suda yumuşayana dek kaynattım, fazla suyu kalmışsa süzdüm.

Klasik kısır tarifim ise şöyle:

Malzemeler:
  • 1 kap tahıl
  • 1 orta boy soğan, ince kıyılmış
  • 3-4 tane yeşil soğan, ince kıyılmış
  • 1/2 demet maydonoz, ince kıyılmış
  • 1/2 demet taze nane, ince kıyılmış
  • 1 yk salça, biber veya domates
  • 4 yk zeytinyağı
  • 1 limonun suyu
  • 1 tk tuz
  • 1 tk kırmızı biber
  • 1 çk karabiber, taze çekilmiş
Yapılışı:

Soğanlar zeytinyağında, kısık ateşte karamelize edilir. Buna salça eklenir ve birlikte 5 dk kadar pişirilir. Bu karışım önceden pişirilmiş ve ya suda şişirilmiş tahıla eklenir ve salçanın rengini yedirecek biçimde iyice karıştırılır. Buna diğer malzemeler de eklenerek harmanlanır. Tuzu, biberi, limonu ve yağı damak zevkinize göre ayarlanır.

Afiyet olsun...

Etiketler:

12 Comments:

Anonymous Adsız said...

rmben kısırdan çok sunumunu çok beğendim o bitişik kaseleri nereden aldınız?Çok şıklar kıskandım doğrusu ?

6:25 ÖÖ  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

6:11 ÖÖ  
Blogger Yaren said...

Kisirin her cesiti lezetlidir eminim,ayrica piric salatasi da cok harika görünüyor.Denemek lazim.Ellerine saglik

8:24 ÖÖ  
Blogger Melek* said...

selamlar kısır dedinmi akan sular durur kısırı çok severim çünkü ellerinize sağlık
sevgilerimle

12:28 ÖÖ  
Blogger zehra said...

sevdiklerinizle beraber eglenceli bir o kadarda hoş bir hafta
sonu dilerimmm

4:30 ÖÖ  
Blogger Ilker Erdem said...

Sunum harika tebrikler.
Ellerine saglik.

5:25 ÖS  
Blogger zehra said...

mutlu haftallar
oncel�kle hemen bel�rtel�m cuman�n gelmes�ne
(bu gunude saymazsak) 4 gun kald�
bu gunun en guzel haberler�ho�cakal�n

11:47 ÖÖ  
Blogger zehra said...

ya�as�nnnnnnn
bu gun cumaaa kocaman mutlu ve kocaman eglenceli
bir hafta sonu diliyorummm sanaaa

7:04 ÖÖ  
Blogger Yaren said...

D A V E T I Y E

Merhaba arkadaslar, bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar.

Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

5:52 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
___________________________________________________
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
04.02.2008 - 10.02.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
http://hunerlieller.net BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''13" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.
ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE...
ARKADAŞLAR YORUM BIRAKIRKEN BLOGUNUZUN ADRESİNİ DE YAZIN LÜTFEN..KİM OLDUGUNUZU BİLEMİYORUM...HALİYLE GELMEM ZOR OLUYOR.TEŞEKKÜRLER

3:23 ÖÖ  
Blogger Site Ekle said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

4:34 ÖÖ  
Blogger pelince said...

Sunum harika bu değişik lezzetlerin adlarını bende ilkkez duydum...
Ellerine sağlık..

2:09 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Powered by Blogger