Salı, Ağustos 01, 2006

Cingene Kebabi


Cingene kebabi, eskiden beri en cok sevdigim lezzetlerden birisi. Hem hafif, hem de yapimi son derece kolay. Icinde hic et olmayan ve kebaptan cok salataya benzeyen bu yemek, yaz aylarinda Trakya'da oldukca sIk yapiliyor. Bu kebabi cok sevmemin en buyuk nedenlerinden birisi de beni cok eskilere goturuyor olmasi sanirim. Babamin da cok sevdigi bu kebaptan bir borek tepsisi dolusu yapip aksam yemegi olarak yedigimiz cok olmustur. Ekteki iki kisilik tarif, benim yapmaya ve gormeye alisik oldugum miktarin neredeyse ucte biri. :) Kisin firinda ya da ocak uzerinde de yapilabiliyor. Bu arada, cingene kebabi raki mezesi olarak da mukemmeldir.

Icindekiler:

  • 2 orta boy patlican (yaklasik 500g)
  • 2 orta boy domates
  • 8 iri sivri biber
  • 1/3 demet maydonoz
  • 2 corba kasigi sirke
  • 2 dis sarmisak
  • 1/2 corba kasigi teryagi
  • Tuz


Yapilisi:
Patlican, domates ve biberi mangalda kozleyin. (Bu islem 225C (450F) firinda 25-30 dakikada da yapilabilir.) Kozlenmis sebzelerin kabuklarini soyun, biberlerin cekirdeklerini cikartin. Domates ve biberleri karistiricida (blender) iyice pure haline getirin. Patlicanlari bicakla kucuk kucuk dograyin, ama cok ezmemeye ozen gosterin. Maydonozu ince ince dograyin. Havanda sarmisagi tuzla ezin, icine sirkeyi ekleyin. Ben yaklasik 1 tatli kasigi tuz kullandim, ama siz damak tadiniza gore karar verebilirsini elbette. Butun malzemeleri karistirip uzerine eritilmis tereyagini dokun. Bu kadar...


Bu tarif son derece esnek. Ornegin ben sivri biber bulamadigim icin her patlican icin 1-1,5 poblano ya da cubanel biberi kullaniyorum. Yukaridaki fotograflarda iki cubanel ve bir jalapeno biberi goruyorsunuz. Acikcasi jalapeno kebabi fazla aci yapti, neredeyse butun kebabi ben yemek zorunda kaldim. Tereyagi cok guzel bir tad veriyor, ama zeytinyagli ya da tamamen yagsiz da yapilabilir.

Afiyet olsun...

4 Comments:

Blogger ycurl said...

Biz buna patlican salatasi deriz :) Kozlenmis patlicanlar ve biberler ince ince bicakla islem gorur. Domateste ayni sekilde. Ve hepsi karistirilip ustune limon ve zeytinyag. Ekmegi bana bana yersin sonra da.

10:37 ÖÖ  
Blogger Dalgic said...

Ycurl'cuum, acik acik yazmadim ama biz de bunu eskiden domates ve patlicani ellerimizde sIkarak (ya da mIncIklayarak, artik nasil dersen) yapardik. Tahmin edebilecegin gibi eskiden elektrikli mutfak aleti olarak bir tek buzdolabi vardi bizim evde. Elde yapilani nedense daha da lezzetli olurdu. :)

1:12 ÖS  
Blogger ibeking said...

e ben bundan yapmaz mıyım şimdi yazlığa gidince...

3:52 ÖÖ  
Blogger YesilErik said...

Ycurlcum, sanirim bu Cingene Kebabi'nin olmazsa olmazi uzerinde eritilmis tereyagi gezdirilmesi. Biz koymuyoruz ama.. Onun disinda evet, bir nevi patlican salatasi.

Ibekingcim, denediysen umarim begenmissindir.

11:02 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Powered by Blogger